2010. május 9., vasárnap

14. Egy romantikus délután



A borongós reggel tökéletesen illett a hangulatomhoz, egy percig eljátszottam a gondolattal, hogy elhajtok az iskola előtt, és betelefonálva beteget jelentek, aztán mégis leparkoltam a szokásos helyemre. Korán érkeztem, Cullenéknek még hírük-hamvuk sem volt, aminek kifejezetten örültem, mert most semmi kedvem nem volt Adam udvarlásához jó képet vágni. Besiettem a terembe, ahol a foglalkozásaimat szoktam tartani, majd fáradtan lehuppantam a székre. Fejemet a karommal megtámasztva, elrévedezve bámultam ki az ablakon. Újra és újra végigjátszottam magamban a kihallgatott párbeszédet, de nem akart összeállni a kép. Mit akart azzal Paul mondani, hogy Jake előjogai még nem érvényesek, és egyáltalán miféle előjogokról beszélt? Mivel kapcsolatban kellene döntenem, és hogy jön Paul a képbe? Töprengésemből a befelé szállingózó diákok zsivaja riasztott fel, így elhessegetve a zavaró gondolatokat, a későbbiekben az órára koncentráltam.
Úgy döntöttem, ma nem ebédelek, egyedül akartam maradni, így néhány perccel előbb fejeztem be a foglalkozást, hogy véletlenül se futhassak össze Adammel, és a parkba siettem. Leültem egy eldugott szegletben álló padra, azután előszedve vázlatfüzetemet belemerültem a munkába. Kis idő múlva bosszúsan észleltem, hogy valami eltakarja előlem a fényt, ezért az okát kutatva felnéztem. Megrökönyödve bámultam bele Adam szépen metszett arcába, mely olyan lágy érzelmeket sugárzott, hogy képtelen voltam rá haragudni, amiért megzavarta csendes magányomat.
- Leülhetek? – kérdezte udvariasan, majd bólintásomra helyet foglalt mellettem a padon. - Megnézhetem a rajzaidat? – nyújtotta a füzetem felé a kezét, ám erre nemet intettem.
- Ne haragudj, Adam, de vannak közöttük olyanok, amik túl személyesek – fűztem hozzá magyarázatot, mire elgondolkodva nézett rám. – Hogyhogy nem ebédelsz a többiekkel? – próbálkoztam a téma elterelésével.
- Nem voltam éhes – felelte halkan, majd némi tétovázás után hozzátette. – Itt sokkal kellemesebb társaságom akadt.
Annyira kedves és tartózkodó volt az egész lénye, hogy hirtelen minden ellenérzés eltűnt belőlem, és derűsen rámosolyogtam. Láttam rajta, hogy hezitál valamin, végül összeszedve bátorságát kibökte.
- Van valami terved ma délutánra?
- Semmi konkrét – válaszoltam az igazságnak megfelelően.
- Lenne kedved kirándulni velem valahova a közelbe? – folytatta, feszülten várva a reakciómra.
Váratlanul ért a kérdés, így néhány pillanatig haboztam a válasszal, majd amikor bekúszott elém a tegnapi marakodás képe, hirtelen rávágtam.
- Igen, szívesen. - Pokolba a rezervátumi fiúkkal! fűztem hozzá magamban hevesen.
Adam arca felragyogott, és ebben a percben el kellett ismernem mennyire vonzó. Kevés fiút ismertem, akinek ennyire jól állt a sápadtság, de Adam közéjük tartozott, sőt, közülük is kimagaslott. Valami megmagyarázhatatlan misztikum lengte körül egész lényét, amitől kisugárzása ellenállhatatlanná vált, és azon kaptam magam, hogy én magam is vonzódom hozzá. A gondolat, hogy kezdek más szemmel nézni Adamre, egészen zavarba ejtő volt, így szinte megkönnyebbültem, amikor meghallottam a csengetést. Együtt indultunk befelé, majd a folyosó elágazásánál kettéváltunk, s mindketten a saját termünk felé igyekeztünk.
- Akkor iskola után a kocsinál találkozunk – szólt még utánam Adam, mielőtt eltűntem a szeme elől.

Vegyes érzelmekkel ballagtam a parkoló felé, azon tűnődve, vajon hogyan fog alakulni ez a kirándulás. Jake társaságában minden alkalommal azonnal fel tudtam oldódni, nyílt és közvetlen természete, valamint szinte állandó jókedve miatt könnyű volt vele barátkozni. Adam gyakorta zárkózott és távolságtartó viselkedése szöges ellentétben állt vele. Azonban míg Jake lobbanékony és hirtelen haragú volt, addig Adam többnyire higgadtan, rendkívüli türelemmel kezelte hangulatváltozásaimat. Mindenképp érdekes délutánnak néztem elébe.
Adam épp egy tömött hátizsákot vett elő Edward Volvójának hátsó üléséről, majd mikor észrevett, széles mosoly ült ki az arcára.
- Gondolom, előre megfontolt szándékkal hoztad magaddal azt a túrazsákot – csipkelődtem az orrom alatt somolyogva.
- Reméltem, hogy elfogadod a meghívást – válaszolt tőle szokatlan magabiztossággal, amire felhúztam a szemöldököm, de nem fűztem hozzá megjegyzést.
- Nem bánod, ha én vezetek? – kérdezte, majd látván elkomoruló arcomat hozzátette. – Mégiscsak én vagyok a férfi.
- Férfi? – grimaszoltam, de odanyújtottam neki a kulcsot.
Tekintetemet végigfuttatva arisztokratikus vonású arcán el kellett ismernem, hogy inkább látszik férfinak, mint fiúnak. Volt valami a tekintetében, amitől sokkal érettebbnek tűnt a többi középiskolás srácnál. Ez a felfedezés talán Emmett kivételével az összes Cullen fiúra igaz volt. Emmett bár kisportolt, tagbaszakadt külsejével abszolút férfiasnak hatott, mégis volt a viselkedésében valami kisfiús báj, ahogyan egyes dolgokért lelkesedni tudott.
- Hova megyünk kirándulni? – néztem rá érdeklődve már az autóban ülve.
- Megmutatom a kedvenc helyemet – mondta az utat figyelve.
Kis idő múlva egy hepehupás földútra kanyarodtunk, amely néhány méter után annyira összeszűkült, hogy meg kellett állnunk.
- Innen már gyalog megyünk tovább – szállt ki a kocsiból, hogy átsietve a túloldalra kinyissa nekem az ajtót.
Megköszöntem az udvarias gesztust, azután elindultunk az ösvényen, ami meredeken vezetett felfelé. Adam megfogta a könyökömet valahányszor egy gödör, vagy kiálló gyökér került az utunkba, így kezdtem kínosan érezni magam, sportos énem méltatlankodva tiltakozott a túlzónak vélt elővigyázatossága miatt. Végtelenbe nyúló ideig kaptattunk felfelé, kezdtem egyre gyorsabban venni a levegőt, de úgy tűnt, a mellettem lépkedő férfinak meg sem kottyan a megerőltető túra. Végül egy, a szokásosnál is sűrűbb szakasz után ritkulni kezdtek a fák, és egy kis hegyi tisztásra érkeztünk, mely szakadékban ért véget, elképesztő rálátással a Crescent tóra.
- Ez egyszerűen mesés! – kiáltottam az elém táruló látványtól elragadtatva.
- Szeretek ide feljönni, olyan megnyugtató – lépett mellém Adam, azután percekig némán bámultuk a kilátást.
- Hoztam takarót, ha le akarsz ülni – törte meg a csendet, miközben a hátizsákból előhúzott egy kockás plédet, amit bólintásomra leterített mellém. Könyökömet kitámasztva ledőltem rá, és fejemet hátrahajtva lehunyt szemmel, élvezettel szívtam be a friss hegyi levegőt. Végtelen nyugalom öntött el, hirtelen elfeledkeztem mindenről, csak én léteztem, beleolvadva a természetbe. Az idilli percet végül Adam lágy, dallamos hangja törte meg.

A Szépség lányai közt nincs
gyönyörűbb ma nekem;
hangod úgy elbűvöl, mint
szerenád a vízen:
dalok komoly varázsa
terül az óceánra,
ragyogva vár a hullám,
a szél megáll az útján:
s fény-láncát húzva elring
a hold a mély felett,
amely úgy szendereg, mint
egy álmodó gyerek:
így hajlik önfeledten
feléd a szomjú szellem,
csöndes, nagy odaadásban,
mint vágyó tenger a nyárban.

Felnéztem, pillantásom találkozott Adamével, azután hosszú ideig csak bámultunk egymásra fürkészőn, végül zavartan lehajtottam a fejemet. Volt valami a szemében, ami megrémített, valami, amit képtelen voltam szavakba önteni, amitől borzongás futott végig a gerincemen.
- Szeretem Byron verseit – szólaltam meg végül, igyekezve palástolni zavartságomat.
- Sok a közös vonás bennünk – jegyezte meg még mindig áthatóan bámulva az arcomat.
- Mesélj a családodról – próbáltam kevésbé kínos vizekre evezni –, Cullenékről. A többieket is örökbe fogadták, ugye?
- Igen - válaszolta észbe kapva – mindannyiunkat. Először Edwardot, majd Rose-t, azután Emmett, Alice és Jasper, végül én következtem.
- Rosalie nem kedvel engem – jegyeztem meg.
- Rose szinte senkit sem kedvel a famílián kívül. Bellát csak megtűri, mert Edwardhoz tartozik – magyarázta, azután elmesélt néhány családi történetet.
Gondolataimba merülve hallgattam, miközben szorosan összefogtam a térdem körül a karomat. Az árnyékok hosszabbodásával kezdett csípőssé válni a magaslati fuvallat. Adam közelebb húzódott, így félig nekidőltem, hogy legalább a hátam védve legyen, de csak még jobban fáztam. Hirtelen borzasztóan hiányzott Jake, és a bőrének forró érintése.
- Ideje indulnunk – álltam fel sürgetőn tekingetve a lefelé vezető ösvény felé.
Adam bólintott, összehajtogatta a takarót, aztán a túrazsákot a vállára kanyarítva megindult lefelé. Hallgatagon baktattunk, majd később az autóban sem tört meg a csend, így miután megálltunk az otthonom előtt, igyekeztem kedvesebben elbúcsúzni társamtól.
- Köszönöm a kellemes délutánt – mosolyogtam rá.
- Megismételhetnénk máskor is – válaszolta, miközben az arcomat fürkészte.
- Rendben – egyeztem bele –, de most én vezetek. Hazaviszlek – tettem hozzá, amikor eszembe jutott, hogy Adamnek nincs kocsija.
- Köszönöm, de majd megyek Edwarddal – intett Belláék felé, és valóban ott állt a szürke Volvo, amit eddig észre sem vettem.
Bólintottam, majd besietve a házba azonnal a konyha felé indultam. Gyomrom hangosan követelte a magáét, emlékeztetve rá, hogy a reggelin kívül ma még más táplálékhoz nem jutott. Kirámoltam a hűtőt, azután éhesen rávetettem magam az ételre.
Miután megvacsoráztam és lezuhanyoztam, rádugtam a telefont a töltőre. Csodálkozva pillantottam a feléledő kijelzőre, ami öt nem fogadott hívást jelzett Jake-től. Eljátszottam a gondolattal, hogy visszahívom, végül emlékeztetve magam az előző estére vállat vontam, majd az órát ébresztésre állítva bedőltem az ágyamba.

Az éjszaka közepén felriadva olyan érzésem támadt, mintha valaki lenne a szobámban. Nem mervén megfordulni percekig hason feküdtem torkomban dobogó szívvel, míg végül mégis erőt vettem magamon, és felkapcsolva a lámpát körbenéztem. Teljesen egyedül voltam, és leszámítva a meg-meglibbenő függönyt az ablakon, nem volt semmi mozgás. Megnyugodva újra lekapcsoltam a lámpát, azután még hosszú ideig forgolódtam az ágyamban álmatlanul.


17 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia!kicsit csalodott vagyok mert azt hittem hogy Paul akciozik majd de NEM!majd legközelebb!de ettöl eltekintve nagyon jo feji lett!És a vers is nagyon szép!csak igy tovább!hajrá kövi feji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mikor lesz friss????????????????????puszi Hanni
elsö komizo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Névtelen írta...

Szia! Bocsi hogy az előzőhöz nem írtam megjegyzést, mert az túl rövid lett volna :P
Persze jó értelemben :) Szerintem a következő fejezetbe jön majd Paul mivel az előzőben Jake próbálkozott most Adam, úgyhogy már csak ő maradt :D Bella viselkedését én is furcsálltam, de aztán láttam, hogy megmagyaráztad, hogy miért és végül is van benne igazság :) Már kíváncsi vagyok ki lesz az igazi :D Aztán kiderülne, hogy egyik sem :DD Mikor lesz folyatás?
Woni

Unknown írta...

Sziia:)

Örülök, hogy már is kaptunk frisst:P
fantasztikus rész lett!!
Bár egy kicsit vártam, hogy valamilyen irányban megenyhül Adam felé, de sajnos nem így történt...
zavarban volt de semmi egyéb dolog nem történt :/
nem baj, talán legközelebb:P
Tetszett, ez a kis kirándulás, és aranyos volt a táskák jelenet :D
hogy csak úgy hopp, Adam akcióba lendült és elővette a túratáskát... :D
Kiváncsi vagyok már, hogy hogy fog reagálni a következő Jake-es találkozásra Claire:P
főleg ha esetleg Paul is közbe lép :D
ahjjj valaki csak úgy csókolja már meg Claire-t :D mondjuk vagy Adam vagy Paul :D ahjj ez de jó lenne :D
amm a kocsik meg nagyon nagyon tetszenek:P
főleg a Lang Rover:P egyik kedvenc márkám :)
amm visszatérve a zenére:D
zongoráztam 3 évig :P
tehát ha azt nézzük az is megy, de egy ideje inkább gitározok:)
várom a folytatást, ügyes vagy!!
millió puszii, Mesii

Alle Stich írta...

SziiMia!
Ez a fejezet is nagyon jó lett és végre kaptunk egy kicsit Adamből, illetve egy kicsit többet.
De hiányzik Jake!!:D Kíváncsi vagyok, hogy tudmást szerez-e erről az Adames délutánról. Vagy, hogy a diákok pletykálni kezdenek-e? TyúhúúXD mi lesz ebből?!
Pault!Pault neki! Egy igazi Paul féle csók már ráférne Claire, csak, hogy bonyolítsunk az életéén;)
Jó, hogy ilyen hamar jött friss! Köszi:D
Várom a kövit, puszi, Aly és köszi a társoldalságot:D(L)

Claire írta...

Szia Hanni! A következőben, és az az utániban is fogsz kapni Pault, ígérem neked!:)Csütörtökön teszem fel a frisset, és igen, villámgyors voltál az olvasással.:D Puszi

Claire írta...

Szia Woni! Nem baj, hogy az előzőhöz nem sikerült írnod, annak is nagyon örülök, hogy azért általában szoktad jelezni a gondolataidat.:) Azt hiszem az igazival kapcsolatos végkifejlet mindenkit meg fog valamelyest lepni, úgy hiszem egy elég egyedi megoldást találtam ki erre, amivel még nem találkoztam eddig. Na most ezzel jól felcsigáztam a fantáziádat, ugye?:P Csütörtökön valamikor napközben teszem fel a frisset, és köszönöm hogy írtál!:)

Claire írta...

Szia Mesii! Elárulom, hogy a 7. fejiben volt már egy Jake-es csók.;) Ígérem lesznek még csókhegyek, sőt, több is, majd az üzenőfalon fogom jelezni amikor korhatáros fejezethez érek.:P
Adamről a későbbiekben érdekes dolgok fognak kiderülni, akkor majd megérted miért nem nyomul annyira Claire-re. Na de ennél többet nem árulhatok el, tényleg.:D Ez a Rover nekem is nagyon tetszik, és iszonyú szépen kidolgozott belülről is, csak sajnos ez már luxuskategória, így azt hiszem bármennyire is szeretnék egy ilyen autót, lottó 5-ös nélkül csak álom marad. Csütörtökön hozom a frisset, és köszi szépen a hosszú komit.:) Puszi

Claire írta...

Szia Aly! Miért kéne Jake-nek erről tudnia?:P Így is mindenbe beleüti a kis tuncsi orrát, nem baj, ha marad néhány olyan dolog is, amiről nem szerez tudomást. Látom, Te Paul szimpatizáns leszel, ideje lenne már egy Team Paul csapatot is létrehozni, nem?:) Claire-nek úgy meg lesz bonyolítva az élete, hogy öröm lesz nézni, csak győzzétek kibogozni a szálakat.;) Holnapután jön a friss, és köszi én is a linkcserét!

Névtelen írta...

Szia!Bizony már nagyon vártam a kövit és alig birtam(birok) magammal!!!!!!Sajnálom hogy kicsit bunko vagyok mert mindig megkérdezem h mikor jön a friss de legalább igy egy kicsit megnyugszom!És remélem is hogy nem lesz könnyü menet!Csak a végén Paul legyen a befuto!Kérésed parancs!Puszi Hanni**TEAM PAUL**!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Névtelen írta...

Szia!megint én bocsi nem akarlak zavarni csak ezt a számot szeretném ajánlani a törid hez
http://www.youtube.com/watch?v=XMiy_UsrPDs szerintem ille ne hozzá.Én ugy gondolom az egész erröl szol.Lényegében minden szereplö a szerelméért harcol.Hüséges olvasod!Hanni**TEAM PAUL**puszi és mégegyszer ne haragudj hogy ennyire problémás vagyok hogy egy komiba nem tudom leirni!!!!!

Szabina írta...

Szia Claire!

Nem gondoltam volna, hogy Claire elmegy Adammel kirándulni.
Egy kicsit kaptunk Adamből, de így sem tudunk még róla szinte semmit.
A hely ahol voltak gyönyörű, a kép is szuper, és Adam egy grál lovag, aki lesi Claire minden mozdulatát, aki valljuk be gyereknek tartja.
Jaj, és Jake töretlen telefonhívásai, és hogy Claire nem hívta vissza, az nem semmi.
És Adam éjszakai látogatása, nem fél, hogy vmelyik farkas szétszedi, ha ezt megtudja?
Mert szerintem Adam járt a szobában. Ugye?
Uh, nem is tudok, mást írni, csak azt, hogy tetszett, és várom a folytatást.
Kíváncsi leszek a Paulos részekre, főleg Nikk műve után.

Ági írta...

Azt hiszem le sem tagadhatom, hogy megrögzött TEAM JACOB vagyok, szóval nekem nagyon hiányzott Jake a történetből, de persze kell érezni is a hiányát, hogy mikor visszatér még hatásosabb legyen. Szegény biztos nagyon aggódik Claire miatt. Én arra gondoltam, hogy Jake volt bent Claire szobájában, de ki tudja... (TE! xD) Ezzel az egyedi befejezéssel pedig nagyon felcsigáztál - remélem nem fogok sírni a végén! :P

Nekem sajnos Adam nem szimpatikus, mert még visszafogottabb, mint Edward és valahogy nem az én világom, persze ez még bőven változhat. :)

Claire írta...

Aly és Hanni üdvözlet nektek, mint a Team Paul alapító tagjainak!:D Hanni, köszönöm a dalt, meg fogom hallgatni.

Claire írta...

Szia Szabina!
Miért ne mehetett volna el Claire Adammel?:) Épp ki volt akadva Jake és Paul vitája miatt, ezért kapóra jött a nyugodtabb program. Nem kötelezte még el magát egyik fiú mellett sem, ezért nem is tehet neki szemrehányást senki. Még Jake sem.:P
Igen, Adam járt a szobában, és tudom mennyire zavar titeket, hogy nem mutattam még be a karakterét teljesen, de ennek megvan az oka, amire nem akarok most kitérni, néhány fejezet múlva minden világossá válik majd. Annyit elárulok, hogy Adam még fiatal vámpír, aki ezért nagyon erős, így kicsit elbizakodott, és vakmerő a farkasokkal szemben.:)

Claire írta...

Szia Ági!
Való igaz, nem leptél meg azzal, hogy kihez húz a szíved, és hamarosan olyan Jacobot kapsz, hogy bele is fogsz pirulni!:P Sajnos a látogatót nem sikerült eltalálnod, mert Adam járt Claire szobájában. Bevallom, élvezem a bennetek okozott bizonytalanságot Adammel kapcsolatban, remélem nem haragszotok meg rám ezért, de okkal teszem.
Holnap lesz friss, most egy darabig sűrűn fogom feltölteni az új fejezeteket.

Unknown írta...

Nem tudom, hogy miért, de nekem a legkevésbé Adam rokonszenvesebb. Sőt egyenesen... na mind1, nem akarlak sértegetni vagy valami hasonló, nagyon jó történet, jaj majdnem elfelejtettem közölni: én előre tudtam, hogy Adam volt a besurranó, ez olyan vámpír védjegy :P :D

Claire írta...

Szia Hajni!
Abszolút nem sértesz meg ezzel, hiszen mindenkinek szíve joga eldönteni számára milyen tulajdonságok jönnek be. Később, ha tovább olvasod a történetet, rá fogsz jönni, hogy Adamnek milyen szerepet szántam.;)

Megjegyzés küldése